Ahir dilluns, 15 d’abril a les 20 h. al Local Social de Montilivi va tenir lloc la reunió ordinària de la Federació de Veïns de Girona amb l’assistència de les AV dels barris de Pont Major, Montilivi, Carme-Vista Alegre, Pedreres-Fora Muralla i Taialà-Domeny . Entre els temes tractats va merèixer especial atenció l’aprovació per part e la Comissió Mixta de Pressupostos Participatius, dijous vinents dia 18 d’abril, i l’interés de la Federació d’Associació de Veïns de consensuar un posicionament en relació amb el Reglament que haurà d’ordenar la implementació dels esmentats pressupostos participatius.
Les associacions assistents veren revisar les dues propostes, de la Mesa d’entitats i l’Ajuntament, respectivament, i que es discutiran, amb les aportacions d’altres entitats adreçades a l’ajuntament, el proper dijous dia 18.
Després de debatre les propostes l’assemblea es va posicionar en els següents termes:
• Es fa difícil acordar un reglament de funcionament si no es tenen clar, al menys, els subjectes i l’objecte d’allò que escau ordenar.
• Per a 2013 entenem que l’objecte és determinar quines infraestructures es faran amb la partida destinada enguany a pressupostos participatius, qui o quins decidiran i com ho faran.
• Per a pressupostos futurs es fa difícil decidir un reglament si no sabem quina serà la matèria o objecte de repartiment. Ja que la naturalesa d’aquests objectes condicionarà els subjectes interessats a participar-hi.
• Finalment, cara a la reunió de dijous 18 d’abril, es va acordar demanar la màxima claredat en els següents punts:
o Qui vota. La FAV entén que ha de votar cada associació de veïns o entitat, els estatuts de les quals interessin l’objecte sotmet a participació.
o Què es vota, la seva naturalesa i contingut.
o Com es vota, referit al procediment legal, l’observació del qual ha de legitimar la decisió final.
o Cada Associació de Veïns de barri, entenem, que és subjecte de vot.
Les associacions assistents veren revisar les dues propostes, de la Mesa d’entitats i l’Ajuntament, respectivament, i que es discutiran, amb les aportacions d’altres entitats adreçades a l’ajuntament, el proper dijous dia 18.
Després de debatre les propostes l’assemblea es va posicionar en els següents termes:
• Es fa difícil acordar un reglament de funcionament si no es tenen clar, al menys, els subjectes i l’objecte d’allò que escau ordenar.
• Per a 2013 entenem que l’objecte és determinar quines infraestructures es faran amb la partida destinada enguany a pressupostos participatius, qui o quins decidiran i com ho faran.
• Per a pressupostos futurs es fa difícil decidir un reglament si no sabem quina serà la matèria o objecte de repartiment. Ja que la naturalesa d’aquests objectes condicionarà els subjectes interessats a participar-hi.
• Finalment, cara a la reunió de dijous 18 d’abril, es va acordar demanar la màxima claredat en els següents punts:
o Qui vota. La FAV entén que ha de votar cada associació de veïns o entitat, els estatuts de les quals interessin l’objecte sotmet a participació.
o Què es vota, la seva naturalesa i contingut.
o Com es vota, referit al procediment legal, l’observació del qual ha de legitimar la decisió final.
o Cada Associació de Veïns de barri, entenem, que és subjecte de vot.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada